Șeful BMW Motorrad Motorsport: „Vrem o motocicletă competitivă pentru echipele de client, dar mai important e să continue să se distreze cu RR-ul”

Șeful BMW Motorrad Motorsport:
  • Publicat:
  • Actualizat:

Nu, nu este vorba despre participarea BMW Motorrad în MotoGP. Recunoaștem că a fost primul lucru pe care l-am căutat la aflarea veștii cum că Berthold Hauser, directorul tehnic al constructorului bavarez, a oferit un interviu amplu despre sezonul motorsport 2016. Totuși, cum modelul S1000 RR este reprezentat la nivel înalt în World Superbike, în Campionatul Mondial FIM de Anduranță sau în Campionatul de Superbike din Marea Britanie, Hauser a analizat programul clienților BMW Motorrad Motorsport într-un sezon în care, până în acest moment, echipele de client au obținut 71 de victorii de cursă și 213 clasări pe podium.

Care sunt obiectivele programului de curse pentru clienți al BMW Motorrad Motorsport?
Obiectivul nostru este să oferim clienților susținere adaptată în funcție de regulamentele lor, care deseori pot să difere în mod dramatic. De asemenea, îi susținem în domenii în care sunt necesare modificări specifice. Suntem acolo pentru a asista piloții BMW Motorrad din lumea întreagă. Obiectivul este ca clienții noștri să se bucure de cursele cu RR și să fie competitivi în clasele și competițiile la care participă.

Departamentul tău este interfața dintre departamentul de curse și cele de dezvoltare a producției de la BMW Motorrad. Cum funcționează transferul de tehnologie și cât de important este acest aspect?
Departamentele de curse și cele de dezvoltare a producției sunt strâns legate între ele și sunt dependente reciproc. Experiența pe care am acumulat-o pe circuite este încorporată în dezvoltarea ulterioară a motocicletei de producție. Aceasta, în schimb, formează baza pentru activitățile competiționale ale clienților noștri. Din acest motiv, este ca o buclă: noi contribuim la o dezvoltare optimă a motocicletei de producție și astfel putem să oferim clienților o bază competitivă pentru modificările corespunzătoare competițiilor. De aceea, este foarte important faptul că suntem integrați organizațional în dezvoltare și că suntem în dialog direct cu diferite departamente. De asemenea, contribuim la asigurarea calității, solicitările și tensiunile resimțite de motociclete pe circuit fiind cel mai bun mediu de test pentru dezvoltările ulterioare ale BMW Motorrad și pentru dezvoltările noi.

Până acum, sezonul 2016 a fost unul de succes. Acest lucru confirmă direcția strategică a programului de curse pentru clienți?
Categoric. Aceste rezultate confirmă că direcția noastră strategică este cea corectă. Clienții noștri sunt învingători în numeroase campionate diferite de pe mapamond. În schimb, aceasta face să ne extindem constant numărul de clienți, care văd că au o șansă bună în a obține succes prin combinația dintre BMW S 1000 RR și susținerea BMW Motorrad Motorsport. Succesul strategiei noastre se datorează și relației strânse pe care o avem cu clienții noștri. Ei știu că putem să îndeplinim cerințele individuale ale piloților, iar clienții au confirmat, în repetate rânduri, că sunt mulțumiți.

Câte echipe de client susțineți în acest sezon?
Dacă le adunăm pe toate – de la echipele cu care colaborăm la circuit până la cele cu care suntem în contact pentru susținere prin e-mail -, ajungem la peste 200 de echipe. Acest număr crește constant, pentru că informația circulă prin paddock și oamenii află că mereu pot primi răspunsuri și susținere de la BMW. Prin urmare, înregistrăm un număr tot mai mare de echipe care ni se alătură.

Care este obiectivul principal al activității voastre?
Pentru noi sunt două obiective principale. Pe de-o parte, trebuie să dezvoltăm soluții universale, care sunt simplu de implementat pentru câți mai mulți clienți posibil, indiferent de cerințele diverse ale respectivelor competiții la care participă. Pe de altă parte, echipele au, fără îndoială, o multitudine de probleme și cerințe individuale și specifice. În acest caz, putem să ajutăm cu soluții adaptate cu precizie la problema respectivă. Pentru noi, cel mai important lucru este ca oamenii să se bucure de pilotajul motocicletei, să se simtă confortabil și să știe că nu sunt singuri dacă au solicitări tehnice pentru a progresa. O motocicletă de curse este un sistem foarte complex, care trebuie să fie mobil și gestionabil în conformitate cu cerințele motorsportului, care deseori sunt foarte specifice.

Cum susțineți clienții?
Ca specialiști în BMW S 1000 RR, suntem responsabili cu susținerea clienților noștri cu orice problemă pe care o pot avea. Această susținere poate fi oferită într-o varietate de forme, de la e-mail la susținere la fața locului, pe circuit. Apoi este susținerea pe care o oferim de la distanță, prin care specialiștii noștri sunt conectați online direct la motocicleta de la circuit, ceea ce le permite să primească date, să le analizeze și să trimită înapoi noi soluții de setare. După cum vedeți, sunt numeroase tipuri posibile de susținere.

Care a fost cea mai mare provocare pentru voi în acest sezon?
Nu este chiar „cea mai mare provocare” în acest sens, dar trebuie să recunosc că numărul de solicitări pe care le primim reprezintă o provocare în sine. Apoi ai complexitatea diferitelor cerințe și probleme pe care clienții noștri le au – de la eșalonul de elită, precum Campionatul Mondial de Superbike, până la cursele pentru amatori. Este un act de echilibru pentru a face față tuturor acestor cerințe și să satisfaci cerința fiecărui client. Numărul mare și gama diversă de misiuni reprezintă o provocare constantă. Lucrăm bine peste tot și îndeplinim așteptările echipelor. Faptul că am avut succes în această privință este demonstrat de rezultatele fantastice obținute de clienții noștri – de al succesul în Isle of Man Tourist Trophy la victoriile și podiumurile reușite în numeroase curse din competiții naționale și chiar și la nivel de amatori.

Care vă sunt așteptările pentru restul sezonului?
Fără îndoială, sperăm să vedem cât mai multe succese. Cu toate acestea, cel mai important lucru pentru noi este ca sportivii noștri – de la cei din elită până la amatori – să continue să se distreze cu RR.

Cristian Scutariu / Redactor
Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Prințul William și Kate Middleton, probleme în căsnicie. Decizia luată de viitorul rege al Marii Britanii
Prințul William și Kate Middleton, probleme în căsnicie. Decizia luată de viitorul rege al Marii Britanii
Continuă hegemonia! A câștigat al 13-lea titlu consecutiv și o așteaptă pe FCSB în preliminariile Champions League
Continuă hegemonia! A câștigat al 13-lea titlu consecutiv și o așteaptă pe FCSB în preliminariile Champions League
Anunțul făcut de Carmen Harra despre Florin Piersic! Totul se întâmplă la scurt timp după ce marele actor a fost mutat la un alt spital din Capitală: „Nu este încă timpul”
Anunțul făcut de Carmen Harra despre Florin Piersic! Totul se întâmplă la scurt timp după ce marele actor a fost…
Elias Charalambous a sărbătorit alături de fiica sa! Apariție ravisantă pentru frumoasa Andriana
Elias Charalambous a sărbătorit alături de fiica sa! Apariție ravisantă pentru frumoasa Andriana
Andreea Marin a SLĂBIT enorm! Acum arată la fel ca-n tinerețe, când a fost ofertată să apară în Playboy
Andreea Marin a SLĂBIT enorm! Acum arată la fel ca-n tinerețe, când a fost ofertată să apară în Playboy
Florin Piersic a întrebat-o pe Carmen Harra câți ani va trăi. Ce răspuns i-a dat clarvăzătoarea. "El este codificat cu cifra 11"
Florin Piersic a întrebat-o pe Carmen Harra câți ani va trăi. Ce răspuns i-a dat clarvăzătoarea. "El este codificat cu…
BANCUL ZILEI. Bulă: - M-am învățat minte... de azi nu mai conduc cu viteză. Ștrulă: - De ce?
BANCUL ZILEI. Bulă: - M-am învățat minte... de azi nu mai conduc cu viteză. Ștrulă: - De ce?
Un val de frig ameninţă România. Zonele în care temperaturile au coborât deja aproape de zero grade
Un val de frig ameninţă România. Zonele în care temperaturile au coborât deja aproape de zero grade
Ce nu face NICIODATĂ cu BANII cel mai TARE economist al lumii?
Ce nu face NICIODATĂ cu BANII cel mai TARE economist al lumii?
Pensia infimă pe care o primește Florin Piersic de la statul român. Averea adunată și singurul lux pe care și l-a permis actorul
Pensia infimă pe care o primește Florin Piersic de la statul român. Averea adunată și singurul lux pe care și…
'Furnicuța' Laura Cosoi, însărcinată pentru a 4-a oară, așa cum nu ați mai văzut-o! Ce a putut să facă
'Furnicuța' Laura Cosoi, însărcinată pentru a 4-a oară, așa cum nu ați mai văzut-o! Ce a putut să facă
Regulile pentru proprietarii de apartamente se schimbă complet. Legea va fi total obligatorie
Regulile pentru proprietarii de apartamente se schimbă complet. Legea va fi total obligatorie
Ce mesaj a transmis Mihai Leu de pe patul de spital? Campionul, internat de urgenţă la Fundeni
Ce mesaj a transmis Mihai Leu de pe patul de spital? Campionul, internat de urgenţă la Fundeni
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Rise of the Ronin Review: potențial imens, în mare parte irosit
Rise of the Ronin Review: potențial imens, în mare parte irosit
Piloții ucraineni folosesc tehnica periculoasă „nevăstuica sălbatică” pentru a distruge apărarea antiaeriană a Rusiei
Piloții ucraineni folosesc tehnica periculoasă „nevăstuica sălbatică” pentru a distruge apărarea antiaeriană a Rusiei
St. Pauli revine în Bundesliga după 13 ani
St. Pauli revine în Bundesliga după 13 ani
Care sunt cele mai BUNE motoare? Campioanele la consum / eficiență
Care sunt cele mai BUNE motoare? Campioanele la consum / eficiență
Florin Salam, în genunchi în fața soției după ce Roxana i-a oferit cadou o mașină de lux! Cum arată noul bolid al manelistului
Florin Salam, în genunchi în fața soției după ce Roxana i-a oferit cadou o mașină de lux! Cum arată noul…
×